2010-06-13

Byxproduktion








Bus var i behov av lite nya byxor nu inför sommaren..som borde komma snart.
Jag har letat efter linnebyxor i de få affärerna som finns i stan, men inget napp. Nu har han i alla fall 3 par nya linnebyxor. Svala, sköna och helt i min smak utan massa hårda knappar och dragkedjor.
Har inte sytt så mycket i linne liknande tyger. Vilken djungel det var! Det fanns ju hur många olika varianter som helst att välja av. Dessa är uppblandade med en del bomull och är ganska mjuka i jämnförelse med hel linne.
Har också sytt dom med lägre midja än tidigare då vi inte behöver ha blöjplatsen längre ;)
Modellen är inspirerade av JNYs jeans och Cmig´s linnebyxor och mönstret gjordes utifrån ett par velourbyxor och några sidor av gårdagens Bohusläning (vår dagstidning). Mitt mönsterpapper är slut ;)

6 kommentarer:

Cecilia & Busiga ungar sa...

Visst är det härligt med linnebyxor på sommaren...vart den nu är någonstans??!? Kan tycka att det är svårt att hitta bra linnetyg, tycker oftast att det är för strävt....men med bomull i kanske det blir mjukare.
Ha det bra!!
Kram Cecilia

Le Petit sa...

Ser härliga och svala ut och verkar sitta perfekt på din kille!

Ingrid sa...

Vad snygga de blev :)Har inte heller sytt i linne och vet knappt var jag ska få tag på ett bra sådant tyg :(

Ha en fortsatt skön söndag!!

Unknown sa...

Vilken tur Wille har som har en mamma som kan sy tuffa byxor också;) Ser jättefina ut!!
Kram

Anonym sa...

Härliga byxor! Linne är perfekt att ha på sommaren tycker jag.
Många linnetyger känns hårda i affären men efter tvätt blir dom väldigt mjuka, jag brukar t.o.m tumla linnet stryktort då skrynklar det inte lika mycket sedan när man använder plaggen (dock ska man inte torktmla det färdiga plagget sen då det kan krympa mer då).

Smilla

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Underbara byxor=)