2011-03-26

Earth hour 2011

Sitter vid datorn med levande ljus. Vet att även datorn borde stängas av men jag tänkte att den kanske drar mer ström genom att stängas av och sättas på än om den får fortsätta vara igång. Sedan känns det lite ensamt när barnen sover och Herr J jobbar, så datorn får hålla mig sällskap i en för övrigt mörk och tyst lägenhet.

Lyser dock en del i min stad, men Polishuset som ligger ganska nära har släckt sin fasadbelysning och även de flesta fönstrena är mörka i det huset.

Hur har ni det hos er? Märks det någon skillnad?

3 kommentarer:

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Av de hus jag ser så har två släckt ner... fyra har tänt...

Unknown sa...

Tv:n fick vara på med en film, men resten är ju släckt så jag tyckte iallafall vi drog en del till stacken;)

Klockarbarn sa...

Nej, jag säg tyvärr ingen skillnad när jag spanade ut över berget. De flesta hade tänt och mkt fasadbelysningar på proovata bostäder var på. Jag var med och samlade pengar till barncancerfonden igår också och vi drog i hela Sverige ihop 1 000 500 kr på bara en dags spinning. Det är ju kanon det.
Ha en skön söndag.