2011-12-21

Temafri

Idag har vi julpyntat vårat hem.

Wille har klätt granen. Han blev helt till sig när jag bar ner 6 bananlådor från vinden med julsaker... Han ville ta fram allt! Nu har vi dock valt ut några godbitar som är utspridda över hemmet... Lagom är nog bäst ;)
I granen fick han dock gå lös. Så jag vill inte påstå att vår gran har något tema i år, det är ju annars väldigt populärt har jag förstått. Nu blandas kristyrbokmärken som jag gjort för 25 år sedan med äppleskrottar i plast med cupcakes från Green Gate och polkagriskäppar som vissa gärna hade ätit upp + en massa annat som glittrade fint i små pojkars ögon.

De paket som tomten redan lämnat, han måste ju börja innan julafton för att hinna lämna alla paket, ligger nu under granen och etiketterna har inspekterats noga. Bus har hittat många W, det bådar gott för julafton ;)

Tyvärr hittade han en liten hylla på vinden som vi köpte på loppis till legobyggen och dylikt. Den skulle dock målas
innan den kan hängas upp... Detta gav han sig tusan på skulle göras idag. Så nu har vi också fått plocka fram penslar och målarfärg och målat första lagret färg. Inte precis vad jag planerat i ett nystädat hem... Men vad tusan... det är ju jul;)

1 kommentar:

biro sa...

Det är ju precis så det skall vara vid jul. Det är ju så många "lagom" resten av året! Kram.