2012-09-02

Och så något till mig själv...

Familjen velour kan vi nog snart döpa om oss till. Nu är det ju bara Herr J som inte har något i detta grå velourtyget.
En tröja till mig själv, check.
Inspiration av Blooming så klart.
Mönstret klipptes efter en randig tröja från Lindex. Lite för vid, lite för kort men fasligt skön.
 
Kappan i föregående inlägg är sydd efter en kappa jag köpt på Loppis. Men det finns säkert en massa bra kappmönster om man bara orkar leta i sina tidningar. Orginalet har kantig krage, men jag tyckte svängd var sötare och sedan har jag höjt upp skärningen någor för att få mer "puta ut magen" känsla. Orginalet har heller inte muddar vilket jag tyckte var fint.
Manschestertyget och velouren är båda från SoS.
 

4 kommentarer:

biro sa...

Klänningen, i det grå velourtyget, som jag gav bort som 1-årspresent var en fullträff!! Den lilla flickan såg verkligen ut att trivas i den.

Singh sa...

Ser hur härlig ut som helst!

s a g o g r y n sa...

Mysigt! Och vilken snygg frisyr dessutom!

Malin på pastill.nu sa...

Vilken gullig tröja! Ser jättemysig ut :-)