2014-04-21

Vårjacka

På dagens picnic invigde Mumma sin vårjacka.
 
 

Gammelrosa med blommigt foder och knappar.
 
 

Jag hade inga sådana knappar man ska klä om men det fungerade med vanliga knappar också.
 
 

Det är mitt vanliga kappmönster jag använt men valde att sätta resår i ärmsluten, lägga till fickor och korta av den rejält. 
 
 
 
Jag gjorde också rynk i stället för veck + la till 10 cm på vidden för att få den extra fluffig. 
 
 

Linnet och bloomers bloggade jag om i inlägget före. 
Hårspännet har jag gjort själv.
Liknande picnic väska finns bland annat på Hey Mini i Uddevalla.
 
 

Tygerna till jackan kommer från Stoff och Stil.


2 kommentarer:

Carina, lurvendesign sa...

Vilket fint linne och t-shirt. Tack för tipset på var jag kan köpa tyget. Ha en bra helg.

Tanya sa...

Åh, vilken underbar jacka! Jag hoppas att jag skall klara av att sy en kappa i framtiden. Just nu är det tyvärr lite överkurs. Tack för en inspirerande blogg!