2014-07-05

Systrarnas loppis

Dagens tips får vara att besöka Systrarnas Loppis om ni är i mina knutar. 
2 tjejer som har en loppis på sin gård i en helt underbar miljö.
Jag är inte så duktig på att loppisshoppa men det är inte alltid det viktigaste.
Loppisen hittas efter Torp innan Rotviksbro, det är bra skyltat och ligger en liten bit från stora vägen, men det är så värt ett besök!
Varför?


Jo, de har ett litet kafé med den godaste fikan, nybakade bullar direkt från ugnen och morotskakan vi smakade var supersmarrig.
När magen är mätt kan man titta på alla djuren.
Lama, sötaste åsnan, massor av kaninen, fåglar och en riktig sköldpadda, den var helt klart coolast enligt Wille.


Vi kommer snart åka dit igen, bara för att fika och få vara. Öppet fredag-lördag-söndag vill jag minnas. 
Så ta nu en tur dit och njut!

Tröjan sydde jag till Wille förra sommaren men den funkar bra även i år.
Mönstret är en vanlig raglantröja men jag valde att göra större halsringning och utan kantband för att få den båtringad. Framtill är även en ficka med mönstret på tvären för effektens skull.

Inga kommentarer: