2014-11-24

Lotusblommor

Lotusblommor... vad kommer i mitt huvud när jag tänker lotusblommor?

Egentligen sommar, sol, och inte alls höst, regn och snoriga barn.

Men nu när detta tyget hamnade i mina ägor så kände jag inte för en sommarklänning utan det blev en mysig munkis.

Tyget är egentligen allt för fint för att fodra en jacka med men jag tycker det är roligt när både insidan och utsidan är fin.

Hade jag bara haft en "vändbar dragkedja" så hade den funkat att ha med båda sidorna utåt, men tyvärr hade jag ingen sådan. 

Nu är utsidan i vit minky, supermjuk ungefär som vår katt Smilla enligt Mumma.
Och insidan ekologiska tyget Lotus från Liandlo.

Fint minsann.

Mönstret finns här.

Denna modellen är det.

Denna fotografering var lite emot mig men efter 2 fotograferingstillfällen och godaste hallondrickan som belöning så blev det ju bra ändå. 

Lycka till med din munkis/jacka.

Inga kommentarer: