2014-12-30

Himmelsblå

Visst låter det vackert. 

Speciellt just nu när vår himmel är ganska jämngrå. 

Ljusblå nyans utan att bli babyblå liksom.
Förmodligen inte helt rätt återgiven på bild, det är svårt det där.

Tyget kommer från Liandlo.
Mönstret kommer från Ottobre 2014/1.

Modellen fanns inte i Mummas storlek så jag tog ett vanligt tröjmönster och målade om så det liknade mönsterdelarna i tidningen. Sedan la jag på en mudd då jag gjorde ärmarna lite för korta. Det ska vara trekvartsärm i min värld men det var inget för Mumma så hon gick och drog i den så den skulle vara lång. Man tänker inte alltid lika. 

 Jag tänker att detta får bli en fin vårtröja. 
Mössan är en klassiker här hemma som Mumma har haft i många färger och nu även en himmelsblå.

Lycka till om du syr en egen Fly away. 

Inga kommentarer: