2015-03-25

Stora prickar och små kragar

Blått tyg med vita prickar, klassiskt och med stor sommarkänsla. 


Ganska stora prickar på detta trikåtyget från Stoff och Stil.

För att toppen skulle bli lite roligare satte jag på en vit krage och knapp i nacken.

Mönstret är en t-shirt från Ottobre som jag lagt lite vidd nertill på. 

Sedan gjorde jag infodring istället för att sätta på ett kantband. 

Det behövs inte så stora förändring för att det ska bli något helt annat än grundmönstret. 
Lycka till.

1 kommentar:

Vardag och flärd sa...

Hej, hittade din fina blogg på något sätt .... Har suttit och tittat igenom mycket och blivit riktigt inspirerad. Har ett flickebarnbarn på fyra år som jag gärna vill sy lite roliga kläder till och det är bra att du skriver vilket mönster du använder, tack för det. Jag har även två mindre pojkar och hoppas jag kan sy lite till dem också.
Tack för en fin blogg!
Eva