2015-08-20

Grabbkläder

Det blir att man syr en hel del flickkläder. Känns som man kan variera sig mera då, det blir liksom roligare.

Men i helgen åkte Wille och jag till Stoff och Stil och valde tyger till hans höstkläder. 
Vi har kollat runt lite på nätet och i affären men han börjar bli lite kräsen... eller kanske mera medveten än vad jag är van vid.
I vilket fall ska kläder, enligt Wille, vara som alla andras men sköna.
Vi kom fram till att det var tajta jeans med knappar som var värst.
Sedan var färgvalet viktigt men vi hade ganska samma smak så det gick lätt. 
Alla tyger från Stoff och stil och så även diamanten vi strukit fast. 
Skorna kommer från Zara.
Mönster på byxor finns i Ottobre nr 1, 2014 och så även den curryfärgade tröjan.
Mönstret till den ljusblå tröjan vet jag inte var jag hittat och mössans mönster har jag ritat själv. 






Inga kommentarer: