2015-10-03

Chokladbrun höstkappa

Jag vet... det har blivit några kappor liknande den här. Men aldrig en chokladbrun, en väldigt fin färg må jag säga. En matchande hätta med kaninöron blev det också, en liten tunn ståltråd i varje öra gör att de går att forma till efter önskemål, blir liksom lite roligare då. 
Hur söt är inte denna lilla modell som jag fått låna dagen till ära. Tack S för fint samarbete!
Tygerna kommer från Lilla Tygladan, Uddevalla.
Mönster till liknande kappa finns i Ottobre nr 1, 2010.  

Önskar er en fin lördag.






5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag smäller av!! ♡♡♡ finaste kinen! Fantastisk kappa och fotograf ;-)

Mickan sa...

Vad har du använt för tyg

Anonym sa...

Så gulliga plagg du trollar fram ( min dotter är 16 nu så tyvärr får jag nog inte på henne en kaninkappa ;-)
Gör du fortfarande namnbrickor i silver? Kan man få beställa? //Petra S

WilleBus sa...

Kappan är sydd i vadmal, Majbritt.
Tyvärr har jag inte något silver hemma, Petra.

Anonym sa...

Ok, då vet jag.//Petra