2016-01-05

Royal blue

Blått är en färg som jag har svårt för. 

Jag tycker att den är en vacker färg.
Många nyanser av blått syns i inredningsrepotage just nu.
Men på mig själv känns det bara konstigt. 
Tur att man kan klä andra in denna fina färg istället. 
I detta fall blev det T. Tapper tjej som ställde upp sig som modell trots snön som föll. 
Klänningen är lite stor men till sköna sommarkvällar tror jag det blir en toppenklänning.
Tunn och sval bomull, supermjuk. 
Tyg från Tygladan.
Mönstret är samma tröjmönster som förra inlägget men med vissa förändringar.
Vingarna tex, jag har tidigare alltid gjort vingar i dubbelt tyg eller med fållad kant. 
Men efter att tjuvkikat på klädkedjornas volanger så finna det många som använder denna enkla metod med råa kanter. Nu har jag provat, fålla kant ger nog ett finare resultat trots allt. 






Inga kommentarer: