2016-02-23

Spets, volang och lite lila.

Har gjort det lite onödigt krångligt men så här blev det:

Tänkte göra ett par pantalonger/tights och klipper ut dom.
När det är utklippta kommer jag på att volang kanske vore fint. 
Då hade jag valt tights utan sidsömmar. 

Klipper då upp en fejksidsöm ca 15-20 cm ner på sidorna från midjan.
Provar sedan att rynka med overlocken... varför har jag inte gjort det tidigare? Super enkelt ju.
Testar också att göra en fåll på volangen men kom fram till att bara en overlocksöm nog var finast denna dagen. 

Syr fast volangerna från ena sidklippet till det andra och syr sedan igen snittet jag klippt.
Så funkade helt klart att göra.
Tänk bara på att sy fast rynket på rumpan, det ska jag tänka på nästa gång :) 
Men det funkade tydligen bra att vända på denna modellen.

Sedan fick det bli en matchande dregglis och hårband. Tröttnar aldrig på dessa hårband. 
Fina lila tyget i en sån där superfin vårfräsh färg finns hos Liandlo som övrigt fått in många fina nyheter, Studsa in och kolla vettja :)
Ha en bra dag. 









Inga kommentarer: