2016-04-24

Bruna och blå rosor

Jag såg framför mig solens värmande strålar, sandaler och kanske vårens första mjukglass.

Att det sedan idag har snöat, haglat samt strålat sol är en annan verklighet. 

Kan uppleva att jag ser en smula frusen ut men det är det fina tyget som ska påtittas.
De bruna rosorna finns just nu för riktigt fint rea pris hos Liandlo, så studsa dit och norpa några metrar innan det tar slut. Extra härligt är att det är ekologiskt, det kan man ju inte låta bli att gilla. 
I de blå rosorna blev det en matchande klänning till Mumma i samma modell. Hon valde dock att leka med N än gå ut i haglet med sin mamma. Klok flicka det där. 

Även den blå tyget är till riktigt finfint pris just nu hos Liandlo
Min klänning är sydd efter Stoff och Stils mönster 23082. Samma mönster använde jag till den HÄR spetsklänningen. Men nu struntade jag i dragkedjor eftersom det är ett trikåtyg och så valde jag att lägga till ärmar på frihand. Funkade bra, dock blev halslinningen i största laget. 
Kanske kan det bli livebilder på den blå klänningen en annan dag. 










Inga kommentarer: