2012-01-20

Ugglefilt



De senaste dagarna är det denna filt jag pysslat med. Önskemålet var lila och ugglor. När jag började hade jag en annan bild i huvudet men det var här jag slutade ;) Baksidan är en klassiker som jag aldrig inhandlat. Men tack vare Ingrid som har Makrill så blev det en underbart fin baksida på filten. På framsidan är det en uggleapplikation och flickans namn.

Det är alltid lite läskigt att göra filtar. Dels för att man aldrig vet hur sista momentet beter sig, kantningen... Dels för misslyckas kantningen så har jag sällan tyg som räcker till en filt till. Denna gången lyckades det.

Nu hoppas jag filten ska värma en liten Emilia när hon föds mitt i kalla vintern.

4 kommentarer:

Madebycarran sa...

Suuuuperduuuper fin filt!

Fangoria sa...

Såå fin!

Unknown sa...

Gillar mycket!!

Anonym sa...

Den e superfin och jag e jättenöjd med den, den blev precis som jag önskade. Jag är övertygad att Emilia också kommer att älska den.