2012-08-01

Höst = velour

På måndag börjar jag arbeta.
På tisdag ska vår lilla Mumma börja dagis.
Känns som hösten är nära.
Igår gick jag lös på velouren, höstkänsla :)

Bus fick 2 par byxor, grå och olivgrön.
Mumma fick 2 par byxor, ett par korta så vi ska ha kalasbyxor under.
Sedan blev den en klänning också.

Den blev jag lite kär i. Tänkte pimpat den med lite spetsrysch...
Men nä, den får bara vara som den är.
Gillade modellen med pösiga ärmar och smock runt bröstet.
Får nog bli en likadan rosa som kan matcha de grå byxorna. Kanske en 10 cm kortare så blir det mera tunika till de korta byxorna. Långa muddar för att kunna hänga med i garderoben hela vintern.

Velourkläder måste väl vara det optimala mysplagget. Bra dagiskläder tycker jag, mjukt, skönt, varmt och lekvänligt och så håller det sig fint tvätt efter tvätt...

Mössan fick hänga med bara för att den passade så bra till i färg ;)

3 kommentarer:

frida sa...

Men herreguuud vilken fin klänning! Vad skulle du ta för en sådan?
Du är så himla duktig o kreativ :)

WilleBus sa...

Hej Frida! Det är inte omöjligt att jag kan sy en sådan till dig ;) Maila mig gärna så jag inte missar några kommentarer så kan vi diskutera vidare. willebusdesign@live.se / Jennie

Åsa Tidqvist sa...

så himla fin klänning, ser väldigt arbetad o fin ut! velour ÄR bästa höst-tyget - och för barn =)