2012-07-29

Riddare


Några riddartröjor har det blivit. Detta är ett tryck som Wille genast föll för, vad annars ;) Som gjort för små riddare och riddarinnor ;) Kan man säga så?

När jag syr till Wille är det ganska enkelt, jag har ett hum om hur stor han är och vill jag så kan jag ju alltid prova. När plaggen är till andra är det värre.

Till min hjälp tog jag fram 2 köpta tröjor i rätt storlek för att ha något att måtta efter. Problem uppstår dock när det skiljer 3.5 cm i nederkant + 2 cm i vidden mellan tröjorna. Vad ska man tro? Det är en ganska stor skillnad på en liten kropp.

Någon dag skulle jag behöva göra de optimala storleksmönstrena och sedan hålla mig till dem. Som det är nu så gör jag på en höft, det kreativa i det hela ;)
Det återstår att se om jag lyckades denna gången.


1 kommentar:

s a g o g r y n sa...

Fina, han ser nöjd ut! Hoppas ni har det bra!