2012-07-05

Kappa till liten Mumma

På förra helgens syträff klippte jag ut en jacka till Bus. Den innehöll ca 13 mönsterbitar... Hmmm kändes lite som en för stor utmaning.

Så i stället för att börja sy den klippte jag ut en kappa till Mumma med bara halva antalet mönsterbitar.

Det var nog ett klokt val.

Och här ser ni resultatet.

En murrig manchesterkappa med rosa detaljer.

Tack vare den har vi nu 25 grader och sol ;)
Börjar jag sticka Lovikka vantar kanske vi når 30 graders strecket ;)

Tycker själv att den blev bedårande söt... Men...
Mumma är ju lite rund om magen och denna går att knäppa...precis.
Så nu vet jag att mönstret behöver breddas något nästa gång så får hon även lite lekutrymme.

Har någon en smalis i storlek 86 så tror jag den är perfekt. Välkommen att maila vid ev intresse.

3 kommentarer:

Jenny B sa...

Tyvärr har jag ingen smalis hemma, men fantastiskt söt liten kappa.

Smilla sa...

Underbart söt kappa...det får mig nätan att längta till hösten ;)

Anonym sa...

Jättefin! Finns den kvar? Vad skulle den kosta? Har en smalis i strl 86...
kawisen@hotmail.com