2015-05-16

Leozebra, regn och busiga barn

Har sytt i dom nya härliga tygerna från Liandlo, Leozebra.

 En cool mix av leo och zebra, självklart designat av duktiga  Johanna Ahlard


Snyggt mönster och ett stort plus, de dova smutsiga färgerna, så skönt att titta på. Gillar dom i massor.

Till B gjorde jag en jumpsuit, en tight sådan som passar för höstens dansklasser lika bra som soffhäng på fredagskvällen eller till kalaset med en kjol över. Skönaste plagget helt enkelt. 

Jag använde mig av leggings mönstret från Ottobre nr 6, 2013 och kombinerade med t-shirten i Ottobre nr 3, 2012. 

Den tröjan med puffärm, men jag valde förlänga ärmen till 3/4 längd. B dräkt är sydd i färgen ljus aprikos.

L fick en långklänning med smala axelband och kantband även nertill. 

Här utgick jag ifrån linnet i Ottobre nr 1, 2013, förlängde och breddade efter smak.
Färgen på L klänning heter mörk aprikos.

N fick sköna byxor med häng, riktigt smala nertill och dolda fickor. 

Tokskönt i sommar, svala och mjuka. 

Sedan blev det accessoarer som matchade också såklart.

Dags att fota... Vad händer då? 

Jo den dagliga regnskuren infinner sig. 
Men tappra barn var det som trotsade regnet och showade för mig ändå.

Tack B, L och N!

Inga kommentarer: