2016-10-23

Finaste tyget bör ju inte visas i regn.

Regn och rusk i massor.

Och ingen som vill vara ute.
Då får man tillfälle att sy lite.
Finaste tyget på länge fick ligga till sig lite, 
jag kan ju inte sy vad som helst när det är sådär extra fint.
Tillslut landade det ändå i den klänningsmodellen jag gillar bäst.
Gjorde den lite extra stor men förhoppning om att den ska passa fint till våren också. 
Då kanske benen sticker fram bättre i vårsolen.
Men nu behövs det pantalonger och stickade koftor.
Hade tänkt visa bilderna med lite mer höstfeeling men eftersom det inte finns en chans att få detta att funka utomhus idag får ni hålla till godo med mörka, suddiga bilder så länge... 
med hopp om bättre väder snart.
Som vanligt har jag använt mig av ett tröjmönster jag gillar, klippt av tyget lite under midjan.
Tog resten av tyget som fanns kvar och rynkade till en kjol.
Både det prickiga och blommiga tyget kommer från Liandlo samt muddväven till kantband och muddar. 








Inlägget är gjort i ett samarbete med Liandlo.
 

Inga kommentarer: