2016-10-09

Gammelrosa, drömmarnas färg minsann

Vissa färger är ju bara rätt liksom.

Det kanske är så att vissa färger bara är rätt liksom, man känner det någonstans.
Gammelrosa har följt Mumma sedan hon var liten.
Men så är det en ju en sådan där väldigt fin rosa nyans.
Att hitta tyger i samma färg är ju en dröm när man syr själv.

Byxorna är gjorda i collage med flossad baksida, sådär lagom tjock.
Mudd till tröjan och byxorna som stämmer helt i färg 
och så finaste som vita blommorna i tröjan. 
Till det lägger vi lite volanger.
Fin fina höstkläder blir det.

Vill du göra liknande så finns byxmönstret i Ottobre nr 4, 2016. Jag valde att sy en sned fuskgylf för att göra dom lite annorlunda, kanske skulle den vara mer sned för större effekt, får fundera på det. Sedan plussade jag på fickpåsar, både för att det är snyggt men också skönt att samla alla små skatter i. Sist valde jag mudd istället för resår.

Tröjan är vilken vanlig tröja som helst men jag sydde volanger på ärmkullarna samt fusksprund med lite extra volang och knappar. Vips så blir den lite festligare tycker jag. 

Alla tygerna finns hos Liandlo.








Färgåtergivningen kan skilja mellan olika datorer men bilderna tagna utomhus 
är närmast tygets egna färg.

Inlägget är gjort i ett samarbete med Liandlo.

Inga kommentarer: