2009-05-19

Amigurumi


Här ser ni resultatet av de små delarna jag visade för någon vecka sedan.

Jag har ett tag varit sugen på att prova denna form av virkning, så jag skaffade ett mönster och testade.


Vad har jag lärt av detta?
1. Jag stickar löst = ska ha en mindre nål nästa gång så att figuren blir tätare.
2. Att det inte var så svårt som jag trodde.
3. Att det var jättekul. Och ganska fort går det då det är massa små delar.

Misstänker att det kanske är svårt att se vad det är så det är bäst jag berättar att det är en apa. Ansiktet kan misstolkas som gris, tror det beror på att öronen kom lite för tätt...

Men den har under kvällen fått både pussar och kramar och gosades med vid sänggåendet så den är nog godkänd. Ska fundera ut vad jag ska testa härnäst... Har dock beställt en annan sak jag vill prova och kommer den i veckan så lär många timmar vara upptagna framöver. Berättar mera senare.


3 kommentarer:

Unknown sa...

Du imponerar hela tiden=) Tokfin var den!!

Cecilia & Busiga ungar sa...

Jättesöt och vad mycket ideér du har...KUL!!

Jessica sa...

Den var ju helt underbar!