2009-05-02

Hattar för en dag i solen.


Har klippt till så fina saker i mitt ekologiska tyg, det ribbstickade. Skulle sy på ett kantband i trikå... Vad händer?

Jo ribben bara drar ut sig det blir bubbligt, fult och inte alls som det ska. Blä!
Vad gör jag för fel?

Har provat med olika muddar för att se om resultatet blir det samma. SVAR; JA!

Varför blir det så. Detta är första gången jag syr i ribbtrikå, brukar det bli så? Hmm.

Tappade lite lusten för en stund. För att pigga upp mig gjorde jag 2 solhattar. En i st 46 och en i 50. Den i 50 passar Wille.... Detta betyder inte att han ska bära den i sommar;) De är fodrade med ett orange tyg och har orange dekorsöm.

Så välkomna att höra av er om ni behöver en sommar hatt.



3 kommentarer:

Jessica sa...

Jättefina som vanligt!

Unknown sa...

Leia behöver faktiskt en, vi får prova en annan dag när jag är lite mer med=)

WilleBus sa...

Såklart vi kan göra!