2015-01-31

Gult

Gult är inte en av mina favorit färger.

Gult är fint, somrigt och man blir glad av den.

Men i kläder tycker jag den är lite svår.
Men nu övar jag.

Gult linne med volangkant.
Sytt på samma sätt som tröjorna men jag struntade i ärmarna och fållade bara kanterna.

Kjol med mudd.
Tanken var inte att det skulle vara mudd utan resår, men de 70 cm tyg jag köpt räckte inte då så mudd fick det blir.

Smockbyxor i bomull med lite blommor blev fint till.

Tyget ville dock inte smocka sig lika mycket som jag ville, antar att någon inställning på maskinen inte var till belåtenhet eller dålig tråd eller för kraftigt tyg... vad vet jag?

Gult tyg från Stoff och Stil.
Blommigt tyg från Lilla Tygladan.

Knästrumpor från Paris
Väska  H.M
Skor Next
Och docka som jag sytt till Wille. 
Ponnis från Loppis

Inga kommentarer: