2015-01-05

Smutsigt grönt blir vårfint i år.

En fördel med att sy egna kläder och som jag gillar väldigt mycket är möjligheten att få till total matchning :)

Jag tycker det är så fint när allt passar ihop.
Blir en helhet.

Mumma har fått en kjol i en smutsig grön nyans, tyget är från Stoff och Stil. Jag använda ett mönster från Ottobre, 4/2014. Gjorde storlek 110 och den blev lagom på min tjej som är ca 100 cm men lite välstoppad liksom. 

En vit baströja från Lindex med liten puffärm och till den sydda jag en krage. Ett långsmalt tygstycke som syddes ihop och fick resår upptill. Tyget kommer från Stoff och Stil och är samma som jag fodrade kappan med i inlägget innan detta. 

I håret ett pannband i samma tyg som kjolen med ett litet stycke blommigt tyg för att få rosettkänslan. 

Knästrumpor köpta i Paris.
Skor från Mina

Och så en reflexnalle som gärna ville vara med på bild. 

Inga kommentarer: