2009-03-29

Bebis sugen?


Nja...
Men sugen på att sy något litet blev jag.

Det fick bli två muddbyor i återvunnet tyg, muddtyget är nytt. Härligt svala och sköna till sommaren kan jag tro.
Jag skulle gärna vilja sy mer i återvunna material och ekologiska tyger, men jag tycker det är svårt att hitta fina... Men letar vidare gör jag och detta tyget hittade jag häromdagen.
Byxorna är i st 62 och 68.

Ville testa att göra napphållare också. Har ju inte gjort det tidigare. Även dessa gjorde i återvunnet tyg + klämmorna som kommer ifrån några gamla hängslen.

Tyvärr passar dessa endast de gamla hederliga napparna med ring... Är det någon mer än jag som fortfarande använder sådana?
Roliga att göra var dom i alla fall.

5 kommentarer:

Sandra sa...

Vilket superhärligt tyg till byxorna, jättefina blev de.

[ LiEmEl ] sa...

jättesnygga napphållare, ja byxoran oxå såklart =)
o ja då min minst adotter vägrar andra nappar än esska napparna o dom har ring =)
men jag gör dom lika dant till sonen oxå, fast då "knäpper" jag dit en o-ring och så grå det att anv napphållarna även till alla andra nappar utan ring =)

Lenas HEM sa...

Du är så grym =) Skitläckert alltihop!!

WilleBus sa...

LiEmEl; jag letar ständigt efter svarta plastringar, packningar som ska passa till nappar, men har ännu inte hittat dem... Vart finns dom????

Unknown sa...

Oj så fint det blev!
Tyget var ju grymt snyggt med=)
KRAM