2009-03-03

Nu blev det vintermys igen


Hittade för ett tag sedan detta fina tyg. Supermjukt med flossad gosig baksida, men ändå inte super tjockt.
Ett par Bus byxor var tanken från början, så det fick det ju bli.


Sedan var det ett mönster på en singoalla klänning i senaste Föräldrar & Barn. Det mönstret var ju tvunget att testas...

Jag gjorde bebis storleken... Ni fattar vá ;) Antingen är det fel på mönstrena eller så är det fel på Bus... Jag tror på det första. Den är stor! Men funkar på min 1.5 åring men det är väl ingen bebis ;)

Modellen gillart jag i alla fall. I tidningar var klänningarna sydda med stumma tyger så det får väl också testas så kanske resultatet blir mer rättvist.

En meter tyg räckte också till 2 mössor, en som passar Bus, så ca 1-2 år och en lite mindre, 6 mån kanske. Och slutligen en dregglis.

Byxorna är de enda jag tänker behålla så finns intresse för övriga saker får ni höra av er.

1 kommentar:

Jo sa...

Supersnyggt tyg! Tror jag känner en som hade passat bra i det. ;-)