2009-04-27

Raglan + landskap= Kärlek!

Tycker så mycket om det här tyget, det är så fint och jag sparar det till speciella tillfällen.

Som nu när det är två små bebisar som precis kommit till världen. Tyvärr klippte jag ut två tröjor samtidigt från ett mönster som jag inte tidigare provat. Typiskt, halslinningen ser ju gigantisk ut. Hmmm... Ska jag sätta muddkant i halsen på nästa? Kan det bli snyggare? Dock blir det ju svårare att ta på och bebisar hjälper ju inte till speciellt mycket...

På den här fattas bara knappen i halsen så är den klar. Vore bra om man hade haft någon att prova på, men men nu är alla bebisar runt mig stora barn så det får bli en chansning.

3 kommentarer:

Cecilia & Busiga ungar sa...

Ja,det är så himla trisst när man ska försöka spara lite tid och klipper ut fler mönster på samma gång och sen blir inte resultatet som man hade trott. Jag brukar undra lite över hur mönstret är ritat från början när det blir så stort i halsen??

Anna T sa...

Super fin tröja.

Anna B sa...

Jättefint som alltid ;). Hoppas vi kan ses nån dag. Kram på er