2010-01-06

Min docka











I höstas gick jag ju på kurs en helg hos Juliane, Fröken Skicklig för att prova på att göra en waldorfdocka.
Jag har ju glömt visa resultatet.
Så här ser hon ut min fina lilla docka. Som ni kanske förstår så är jag nöjd med resultatet.
Jag tycker verkligen hon blev så fin som jag hoppats, snälla ögon, runda goa kinder och ett fint hårspänne i håret. Hon är jättego att krama tycker Wille.
Frågan är bara om man klarar göra en själv utan Julianes hjälpande hand och nogranna öga för de små detaljeran som gör skillnaden. Jag har i alla fall beställt material till en docka till så jag måste ju försöka.
Det var verkligen en hel del pyssel, för att inte tala om att göra håret!!! Det var nog mitt beskymmer ;) Men nu när den är färdig så är den så värd arbetet.
Ett stort tack till Fröken Skicklig som var en fantastiskt tålmodig pedagog. Jag hoppas det blir fler tillfällen att träffas!

7 kommentarer:

carinizz sa...

hon var underbart fin! Har den fina dockan fått något namn? Kram:)

Jessica sa...

Ja, hon var jättefin. Kram

Unknown sa...

Så himla fina kläder hon fått sen jag såg henne sist. Tur det nu när det är så kallt;)

Madebycarran sa...

Jaaaa, vilken fin docka du knåpat ihop.

LillaBarn sa...

Oj, vad söt. Jag skulle jättegärna vilja sy en, vart köper man materialsatsen från?? Och kommer den med instruktioner?? Ha en trevlig vecka!!

Vishla Wear sa...

Den var fantastiskt fin. Lyckliga du som gjort en så fin. Har hon kurser???

Anonym sa...

Ja, hon håller i kurser, gå in på hennes blog för mera info. frokenskicklig.blogspot.com / Jennie