2010-01-11

Silverglans





Har då äntligen vågat göra något av mina silverbrickor. Fantasin var inte oändlig så det blev något ganska förväntat...men det kan ju också vara fint.
Tyckte också det var roligt att få prova min nya hjärtstämpel. Den är fin tycker jag. Liten, söt och enkel.
Idag fick jag också lite nya ringar och mindre tags. Ska prova att göra en stor ring senare. Måste bara komma på något längre stycke att skriva... Någon som har några ideér, svenska, engelska, franska, latin...Hjälp mig att komma på något vackert.
"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" =Kärleken övervinner allt, låt oss besegras av kärleken
"Ab imo pectore" = Av hela mitt hjärta
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"= Kittla aldrig en sovande drake... :)
Några ideér, men vill gärna ha fler ;)

2 kommentarer:

Helena sa...

:D Ja det var nog samma ställen jag var till idag! Himmel vad mycket garn den där garnoutleten hade. För min del blev det ju bara Milanogarn för Åremössor är det enda jag kan sticka :) Samma känsla i tygaffären, det fanns verkligen mycket tyger där men man kan ju inte köpa hur mycket som helst...

Fina silverbrickor du har stansat!

LillaBarn sa...

Tack för svaret angående dockan... Jag ska kolla om det finns nån kurs jag kan göra här, men jag tvivlar på det... Finns tyvärr inte så mycket sånt här, ibland tror jag att jag är den enda i Australien som syr.... Men en docka ska jag sy, det har jag gett mig den på!!