2010-01-13

Mysbebis?


Först en bild på ett lyckat byte jag gjort med Palven. Hon fick en virkad mössa och Wille fick två nya vårmössor. Tack så mycket!


Och så har det blivit ett "välkommen till världen set". En body i de fina ugglorna som varit med ett tag nu och matchande velourmuddisar. Eftersom jag vet att det är till en flicka funderade jag på rosa kanter, men jag är glad att jag behöll dem bruna. Hoppas beställaren blir nöjd och att bebisen kommer att trivas i sina nya kläder. Kläderna är sydda i stlk 68.

Vad roligt det var att sy så smått. Jag har inte gjort det så mycket och speciellt inte bodies eftersom jag tycker det är lite tråkigt att bandkanta. (kan bero på att jag tror att det är mycket roligare och att det blir finare om jag haft en CP vilket jag inte har ;) ) Men vad svårt det var att uppskatta storleken på muddar...känns som evigheter sedan Wille var så liten... hmmm jag hoppas de kommer att passa. Tyvärr hade jag inga gamla småkläder framme att måtta på.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Urgulligt!!
Jag hoppas det blir mer sånt att sy i framtiden;) Kram

Anna sa...

Jättefint! När jag syr i den storleken gör jag byxmuddarna 18*38 i midjan och 16*15 i benen. Det brukar passa min tjej i alla fall.

Anonym sa...

Anna: Tack, jag ska kolla när jag kommer hem vad jag gjorde. / Jennie

Palven sa...

Extra plus till dig Jennie!
Mössan som du gjorde trodde min sambo att jag köpt i affären :o)

Jonglören sa...

Vad häftigt påhitt med ett hjärta mitt på baken. Stentufft ju!