2012-02-10

En gammal kanin


Grannens barn och Willes bästa kompis kom med en massa nallar och dockor som dom skulle leka med på Willes rum. I högen skymtade jag någon jag kände igen.

Där låg en kanin som jag sydde till tjejens stora syster för nästan 12 år sedan. Lite nostalgitripp ;) På den tiden pysslade jag inte lika mkt som nu men några sådana gjorde jag i present till vänner. Hon ser härligt småbarnsgosad ut. Jag tror hon haft ett bra liv även om hon just nu är naken. Minns att det var en klänning och kanske mamelucker till.

Blev faktiskt lite sugen på att leta fram det mönstret, om det ens finns kvar. Vi har flyttat runt ett antal gånger på dom här åren och jag har inte letat efter det så det kanske är borta.

Så nu fick en sliten kanin stå i centrum istället för täcket som syddes klart igår. men det gör ju inget.