2012-02-16

Kalasklädd


Nu har även Wille fått nya kalaskläder.
Till pojkar är det lite svårare tycker jag att hitta på något fint och jag är inte förtjust i skjorta och slips på små busiga barn.

Jag hittade ett underbart flanell liknande tyg, så mjukt. Borde nog köpt mer då prisest var förmånligt då tyvärr en av våra få tygaffärer i staden ska stänga. Det blev ett par byxor i något smalare modell än jag vanligtvis gör, fickor fram och ett ok bak. Sedan blev det en matchande väst. Tanken är att han ska ha västen öppen med en vit enkel tröja under.

Detta är kalasfint tycker jag.

När jag sydde västen hade jag en busig söt Rasmus på luffen i tankarna... Wille hade en helt annan tanke...
- Men mamma, har du sytt Clark Kent kläder?
Jo, Superman är en idol och slängkappan är ofta på här hemma. Till leken hör att man ska massa kläder på sig + hatt, sedan gömmer man sig bakom något och slänger av sig kläderna fort och kommer fram som Superman... Och visst, Clark Kent är ju en välklädd man med kostym. Efter kalaset förmodar jag att detta får läggas i maskeradgarderoben :)

2 kommentarer:

Ingrid sa...

snyggt!!!! han kommer att bli snyggaste clark kent ever :)

Liza sa...

Fint!!! Han är för härligt med sin fantasi!! Det är sällan man möte wille utan massa olika figurer som han är..

/ Tingeling (det va jag sist)