2012-02-04

Kaffe i sängen

Sitter i sängen under täcket och försöker kolla bloggar, men datorn bråkar och vill inte hitta något nät...Men just nu funkar det så då gäller det att passa på.

Har klippt ut ett lapptäcke men inte börjat sy ihop det än. Har lovat mig själv att när det är klart ska jag få sy något till barnen. Sy ihop går ju ganska fort, det är ju klippa som tar tid... Imorgon gör jag det nog.

Jag har fördelen att kunna dricka kaffe och sedan somna, så det gör jag nu. Mys ligger bredvid och sover och Smilla försöker få ligga på min mage, svårt bara att få plats med både katt och dator... jag prioriterar datorn... Mys har varit ledsen ikväll, jag hoppas innerligt att hon inte blir sjuk nu. Jag har nämligen bokat en överaskning till Herr J och mig i början av veckan och då måste hon vara pigg och glad när farmor & farfar ska vara barnvakt. Det är första gången vi lämnar bort henne för en längre stund och då vill man ju att förutsättningarna ska vara de bästa. Jag hoppas att de är de 2 tänderna som är pågång som spökar.

Har en massa saker som jag vill göra i huvudet, men det känns som det finns så lite tid. Hur sjutton ska det bli när man börjar jobba då?

2 kommentarer:

s a g o g r y n sa...

Ja att börja jobba blir som det blir, kan jag säga. Man vill så mycket men hinner inte riktigt allt så det man är mest sugen på att göra vinner! Förslag på datum för heldagssömnad med frukost, lunch och fika är 21 april, hur har du det då? Filar fortfarande på idén... men lokal är fixad!

WilleBus sa...

Det är ju lysande! Då har Tias slutat i Sälen så det låter som ett bra datum för mig. Åh så kul!