2008-12-26

Stickat och tovat


Stickat en till mössa i samma modell som Bus gröna, har dock gjort kortare topp på denna och tycker nog det var finare. Denna skall dock inte Bus ha, kanske till och med för mycket "tjejfärg" för honom ;). Nä den ska få följa med på ett nytt litet projekt... tror jag. Berättar mera när jag vet mera ;) Gillar i alla fall modellen jättemycket och den går hyfsat fort att sticka med mina ögon mätt.

Så var jag även tvungen att prova att tova. Många gör det just nu och det blir kanonfina grejer. Så idag testade jag tova ett par tossor som blivit stickade nu över julhelgen. Jag är ok nöjd med tanke på att det var första försöket. Har dock några funderingar...
1. De är finast på aviga sidan, alltså den sidan som man annars kallar fulsidan på en stickning, den "fina sidan" är alldeles för lurvig för min smak. Ska man alltså tänka tvärs om när man tovar? Eller blir den sidan som är utåt i maskinen den fula... Hmmm svar mottages tacksamt.

2. Garnet luddar mycket fortfarande, kommer det att fortsätta göra det eller blir det bättre, eller är det ett dåligt garn? Har använt Drops Alpaca som beskrivningen ville.

Kul var de att sticka och jag tänker prova igen, kanske med en applikation på då. Vi får se.

Annars händer inte här så mycker just nu, vi kan väl kalla det jullov ;)

1 kommentar:

Unknown sa...

Oj vad du grejar! Märks att det var längesen vi sågs, det får vi ta igen snart tycker jag=)

Kram