2008-12-01

Tyg tryck


Har sett i så många bloggar det senast, så fina tryck. Självklart måste jag ju testa det då... Men det var ganska svårt och det blev inte riktigt som jag tänkt mig, men det var roligt. Jag måste nog öva lite mera.

Jag gjorde på enklast möjliga sätt... Gick till panduro och köpte färg och stämpeldynor och sedan är det ju bara att stämpla...
Tyvärr har jag bara mörka tyger hemma så färgen blev inte helt rätt och inte heller så klara som jag önskat.

Jag får nog införskaffa ljusare tyger för att detta ska bli riktigt bra och kanske använda schabloner istället för stämplar. Men man lär så länge man lever.
Bilmössan passar Bus perfekt så den får han behålla, men apmössan kanske det finns någon bättre behövande till. Storlek ca 1.5 år kanske... Båda är fleecefodrade.

2 kommentarer:

Jo sa...

Jättesnyggt. Brun mössa med röd bil tror jag är snyggt! :-)

Lilla Gryn sa...

snyggt! och fantastiskt söt modell :-)