2009-01-10

Nya tyger


Tycker väldigt mycket om landskapstyg. P.oP har ju haft många olika och Bus har haft både body och linne som jag älskat. Det finns ju ett jättefin tyg att köpa, men det har tagit emot eftersom det är onödigt (löjligt) dyrt till mig som syr på hobbynivå... Men nu var vi några som skulle beställa tyger och då råkade det slinka med på beställningen. Ops ;)

Det nyaste retrotyget som Jofotex tänker trycka upp är även det ett Fix mönster från 70 talet. Det kommer att tryckas i ett antal färger, jag har beställt turkost... Ovanligt? Bus är ju brun och turkos. Var sugen på fler färger men vill gärna känna på detta tyget innan jag betäller mera. Jag har lärt av erfarenhet (elefanterna) ;)

Så nu längtar jag efter tyg igen. I början av mars kommer det förhoppningsvis eller kanske slutet av februari...

Ps. Har dragit upp samma stickade mössa ytterligare en gång. Nu j-lar ska den bli perfekt!

2 kommentarer:

Berg sa...

Hm, kanske också borde lägga bilder på mina tygköp. Eller? :-)

Anonym sa...

Vilka underbara tyger, jag blev helt kär i det med flodhästar. Är säker på att med din magical touch så kommer du skapa något fantastiskt (som vanligt) av tygerna.
Kram