2009-01-11

Stickat i massor ,)

Sedan igår har det skapats 3 nya stickade mössor.
Detta är resultatet av det eviga upprepandet av en mössa till mig... Jag gav upp ;)

Istället blev det 3 mindre mössor. Alla är stickade i underbar ekologisk ull. Inte sån där kliande läskig ull som fanns när jag var liten, utan mjuk härlig ull. Den lilla fyrkantiga passar nyfödd, den stora fyrkantiga är ca 2-3 år och den runda med knut ca 1-2 år. Men storlekar får man ju ta med en nypa salt ;)

Vi får se om de får åka med till nästa projekt eller om de hittar nya hem innan dess. Hör av er om ni är intresserade.



4 kommentarer:

Helena sa...

Fina mössor!

Unknown sa...

Hade en passat Leia tro..?? Kanske hon skulle behöva en ny mössa. Dem var superfina!!

Anonym sa...

Hej där!
Försöker e-maila dig, men det går inget bra :(
Men jag är jätte intresserad av haklapparna vi pratade om på BVC när vi träffades sist.
Du kan lämna uppgifter på min mail, saragidlof@hotmail.com ,så hörs vi av så.
Ha det så jättebra!
Kram Sara o Leon :)

Anonym sa...

Tina: Den med knut kan nog vara Leia lagom. Du får testa den. / Jennie