2009-01-05

Velour tunika

Nu var det ett tag sedan jag sydde något, så idag kände jag för att damma av overlocken.

Det blev en brun velourtunika med turkosa kanter. Jaja, jag vet...brunt och turkost nu igen, men jag blir inte mätt på den kombinationen. Den är oslagbar. ;)

Mönstret var från en Ottobre jag hade hemma. Den är sydd i stlk 116 för att passa den blivande ägarinnan. Men det måste vara ett konstigt mönster...;)

Halslinningen ser enorm ut och den är väldigt rak i modellen. Jag hade nog tänkt mig mera utsvängd. Det ska bli kul att se den på, då får man en bättre uppfattning.

Jag har inte sytt så mycket efter färdiga mönster, men det blir ju inte alltid som man tror ;)

När den är provad kan man ju alltid ändra lite till nästa gång. Men den var rolig att sy och ganska fort gick det och det är ju också trevligt ;)

3 kommentarer:

Jo sa...

Åker och provar den nu ;-)

WilleBus sa...

Katastrof! Den får återvinnas ;)

Jo sa...

Ja, det var ju synd, för den kunde varit väldigt snygg.