2010-04-29

Dagspress

För några veckor sedan hade jag en liten annons i vår dagstidning.
Min undran var ifall det fanns någon i staden som satt på en tygskatt som de inte hade användning för. Någon så som jag, gärna sparar på fina saker, men kanske inte längre ville använda dem. Någon som kanske städat förrådet och hittat sina gamla tyger som bara blivit liggande.
Jag hade inte så stora förhoppningar men tyckte det var en spännande chansning.
Det var en guldgruva!
Oj, så många rara människor det hört av sig och oj vad mycket tyg, tråd, resår, dragkedjor, knappar, tygmärken mm som det har flyttat hem till mig.
Jag kan verkligen rekommendera fler att prova det.
Denna klänning är gjord av ett av de tyger jag fått.
Tunn mjuk trikå, i mumsiga färger.
Storlek ca 104
(hallå prinsessan, sover du eller ska vi prova fler klänningar? ;) )


9 kommentarer:

Unknown sa...

Helt underbar, tyget är så fint och modellen blev bättre än i mitt huvud. Du är grym som alltid!

Tyvärr så sover prinsessan sen vi åkte från er men hon provar nog gärna en annan dag=)
KRAM

WilleBus sa...

Wille slocknade snabbt han också... då får det bli Smilla som får modellera ;) Kram

Lilla Gryn sa...

Fint!
Fick du betala eller skrev du att du önskade sånt som folk ville skänka?
Jag har gjort en liknande grej och fick massa svar jag också, riktiga skatter sitter folk på utan att veta om det.

WilleBus sa...

Lilla Gryn; Jag betalade inte utan det var saker som skänktes bort. / Jennie

Jenny sa...

Vad smart gjort! Klänningen var jättefin!

Palven sa...

Smart, det tål att tänkas på :o)

Jessica sa...

Så smart att göra så... Dessutom kan det vara kul just för att få andra tyger som du kanske inte alls skulle köpt själv men som man kan tycka jättemycket om när man väl har dom...

Förresten, absolut en lunch snart. När passar det för dig. Jag kan när som helst i princip! Kram

WilleBus sa...

Jessica: Jag ska kolla kalendern. Kram

Beata sa...

Jättefin klänning!