2010-04-25

Knäpp på näsan...

Idag har jag fått en knäpp på näsan via mail från ett företag som säljer tyg. Beställde tyg i mitten av mars, fick fakturan och den 22 mars betalade jag... och sedan väntat...........

Efter ca 1.5 v. hörde jag av mig för att kolla om det blivit något fel.

Fick då till svar att tygerna inte var klara än? Varför skulle jag då betala så snabbt?

Fick svar att tygerna kommer 12 april. Jaha... Eftersom de fortfarande inte kommit så mailade jag igen bara för att fråga om de kanske möjligtvis var på väg till mig?

Fick då ett svar som jag tolkade som spydigt, att jag kanske inte håller mig uppdaterad på hemsidan och att alla ordrar som var betalda innan 25 var skickade.

Jaha, det svaret hjälpte mig ju föga eftersom jag undrade vart mitt tyg var.

Om man nu ska vara lite serviceminded så tycker jag de vore bättre att be om ursäkt för att det tagit lång tid och så kunde man ju fått veta om min order snart ska gå iväg. Istället får man ett snorkigt svar som inte ger mig svar på min fråga, men företaget får ränta på min pengar. Tycker det är dålig stil.

Är det någon som varit i liknande situation?

Det är andra gången detta företaget är krångligt.

Ja det viktigaste är väl att tygerna någon gång kommer eftersom de ändå är betalda:) Känner dock att jag redan tröttnat på dem...

14 kommentarer:

Helena sa...

Ja, det är väl inte första gången det strular för det företaget. Beställde därifrån en gång, men det var ett bra tag sedan nu, blev missnöjd med tyget och skickade tillbaks det.

Kul att det gick bra på marknaden!

Anonym sa...

Jag misstänker att vi handlat från samma företag. Tre gånger har det strulat för mig. Halvt otrevliga svar får man varje gång också. Jag har bestämt mig för att inte handla från dem fler gånger trots att de har fina tyger. Om man får felskick så kan man åtminstone vänta sig ett litet ursäkta, men aldrig från dem.

Anonym sa...

Jag har med all säkerhet också handlat av detta företag. Usel på kontakt via mail och usel på snabba och smidiga leveranser skulle jag säga. Har bestämt mig för att inte köpa något mer därifrån.

Anna sa...

Undrar om jag kanske också beställt där... Två omgångar och det har strulat båda gångerna. Det har varit den ena ursäkten efter den andra.

Kul att det gick bra på marknaden i alla fall!

Lina sa...

Är det Mjuka tyger?

Anonym sa...

Om det är mjuka tyger så kan jag också stämma in i kören...Först tog det eeevigheter innan tyget kom, när jag frågade vart det tagit vägen fick jag trista svar..och när tyget väl kom så var trycket helt fel. När jag påpekade det fick jag det sura svaret att det hade hon minsann meddelat..fast det hade hon inte!! Blä. /Hillevi

Anonym sa...

Hej hej!
Mössan e superfin, passar lilleman perfekt!
http://idathylen.wordpress.com/
I inlägget 2 år kvar på 20-sidan kan du se en bild om du är nyfiken :))
Kram Lisa

WilleBus sa...

Lisa; Jag såg bilden, så fin han var i sin nya mössa ;) Kram

Cecilia & Busiga ungar sa...

Vad tråkigt att ni alla känner så. Jag har handlat av dom och är väldigt nöjd både med tyger och bemötande....
Jag vet att hon har väldigt mycket att göra och haft problem med tyg som inte kommit när det ska....så då tycker jag att även hon blir drabbad. Är ju inte hennes fel om leverantören är sen...

Kameleont Design sa...

Varför har du tagit bort min kommentar?
Tycker du inte det är rätt att jag får svara på din kritik?

Kameleont Design sa...

Jag skrev min kommentar till din kritik i min egen blogg istället om du nu inte vill att jag skriver här. Men lite underligt tycker jag det är. Att du inte vill att jag svarar på den kritik du ger mig och ger dig motfrågor. Det känns som om du inte står för det du skrivit då.

Anonym sa...

Jag kan hålla med om att det är lite si och så hos mjuka tyger.

Däremot var jag helt införstådd med att det var en förhandsbeställning på fordonstygerna och att det skulle dröja innan de kom. Det var valfritt att betala tidigt.

Men det är svårt. Många är väldigt missnöjda, andra inte. Det verkar vara som ett lotteri.

Anonym sa...

Jag har handlat därifrån 2 gånger och det har "krånglat" båda gångerna. Första gången svor jag på att aldrig handla där igen, men sedan föll jag till föga eftersom jag är så förtjust i några print. Ångrade det nu i efterhand för det var precis samma krångel som förra gången. Det värsta är att mailen man får är skrivna med en väldigt otrevlig ton.
Jag har båda gångerna mailat och sagt vad jag tycker (på ett trevligt sätt) och man får som sagt otroligt otrevliga svar.
Väldigt tråkigt och inget vidare proffsigt beteende.

Anonym sa...

Här är en till som fått hennes "trevliga" mail! Hon verkar som sagt ha mycket jobb vilket jag ar full förståelse för MEN hon får inte glömma att det är vi som handlar som gör att hon får in pengar,lite serviceminded,eller ja inte bara lite utan MYCKET serviceminded är viktigt!Hon skriver att hon minsann ersätter om varorna försvinner på posten (jaha det är hon ju tvungen till enl lag!) kolla in hennes blogg och läs inlägget om denna debatt så förstår alla vad vi menar med att hon är otrevlig... hon sätter spiken i sin egen kista kan man säga...