2010-05-03

Nya böcker






Idag kom ett paket med 3 nya böcker som jag beställt.
Det var framför allt boken med tunikor som jag var sugen på. Läste om den i en tråd på sjalbarn och den verkade spännande.
De andra 2 fick följa med av bara farten.
Boken med tunikor ser verkligen jätterolig ut, fast jag bara hunnit bläddra lite snabbt i den. Mest spännande är väl att ta reda på vilken storlek jag behöver i förhållande till de japanska storlekarna. Det är en japansk författare, men boken är översatt till finska så det gör ju det hela ännu tydligare ;) Tur att det är många bilder ;)
Nu kommer vi till nästa problem, jag har nästan bara barntyger... Fast det känns som ett ganska angenämnt problem att lösa...

5 kommentarer:

Cecilia & Busiga ungar sa...

Stoff och stil tycker jag har mycket bra vuxentyger. Ja, finska gör det ju lättare att läsa...hihi=) Varför inte engelska??
Lycka till med översättningen.

Åsa Tidqvist sa...

vilka fina böcker! vart hittade du dem?

WilleBus sa...

Åsa: Jag hittade dom på Adlibris, fanns väldigt många böcker som såg roliga ut så jag chansade på några stycken.
Busiga Ungar: Ja du, hade jag sett den på engelska hade jag absolut tagit det ;) / Jennie

MESC sa...

Jag har också boken på finska, översatt från japanska, utan att kunna ett enda ord på vare sig japanska eller finska, och det fungerar hur bra som helst!! Är man bara lite van att följa mönster och mönsterdelar fungerar det enkelt. Boken är tydlig, med siffror som beskriver arbetsordningen. Det fixar du utan problem, skulle jag tro. Jag är jättenöjd med boken, mitt "angenäma" problem är vilken av alla underbara modelller jag ska välja, jag vill sy allihop!

jenny sa...

Boken med tunikor är underbar, en fröjd att titta på bilderna. Har den på japanska, men det funkar.