2010-05-10

Till vem?


Första klänningen/tunikan är klar från min nya japanska bok.
Enligt mina mått borde jag ha drygt storlek L av bokens mönster... Ingen rolig vetskap...men men... så är det.
Jag väljer då att sy efter L och hoppas på det bästa ( att jag ska komma i den).
Resultat: Den är stor!
Nästa gång syr jag efter M som jag har i normala fall.
Modellen var inte heller så smickrande på min kropp även om den på bilden i boken ser jättefin ut. Tycker också jättemycket om tyget, tunn viscose, härligt på sommaren, med turkosa prickar.
Men men, den kommer tyvärr inte att bli använd av mig.
Är det någon annan som vill ha den får ni höra av er, ni får den för tygkostnaden;)

1 kommentar:

Åsa Tidqvist sa...

fint tyg tyckte jag det var! tråkigt när det inte passar när man lagt ned massa tid, jag blir GALEN hemma nu när jag frösöker få till en bra solhatt-modell, man klipper och stryker och syr och vränger osv, sen så ser den ut som skit! ghaa!
är det en rolig bok, jag har önskat mig den i födelsedagspresent?!