2010-05-01

Skopis...

...bandis och kopter (helikopter), ojojoj. Det var många populära fordon på en gång.
Första gången jag försöker göra en sådan knäppning.
Jag har verkligen läst beskrivningen 10 gånger, men jag förstår ändå inte hur jag ska göra. Hittade igång en bra sida, "trollmor" någonting tror jag, med en beskrivning, men den går inte att hitta längre.
Tillslut gjorde jag en egen variant, den blev ok. Knapphål är min maskin jättedålig på så det fick bli vanlig tät sick-sack, men det funkar ju också.
En fråga: Vad är ripsband och vad gör dom? Vill provsy hatten i senaste Ottobre och där ska man tydligen ha dessa band, kan det funka ändå?


5 kommentarer:

Ahlard sa...

Ser fint ut. Jag försökte också följa den beskrivningen som du sökte, men jag tyckte att det stod lite fel... eller så gjorde jag fel för jag gjorde inte som det stod:)

Och linnet med ubåtar... är bara sååå fint. Håller med barn är supersöta i linnen. Och det där linnet var super! Och jättesöt liten tjej.

The Dress And Me sa...

Hej. Ripsband är ett vävt ganska grovt band som man ofta sättet på insidan av hattar.
Fin blogg du har. Och tack för utmärkelsen. :)

Anki sa...

Tycker du lyckades jättebra! Så avancerade grejer har jag inte vågat mig på än :-)

Anna-Karin sa...

Ripsband finns på Stoff och Stil i många färger.

jenny sa...

Fin tröja! Väldigt juste med de stora knapparna!