2011-01-16

Mysis ♥





Nu var det min tur att prova att göra en sån här mysdress till Bus. Har ju sett några olika alternativ i era andra bloggar. Jag valde att ha vanlig mudd till halskant i stället för lite högre kant och så hoppade mag över midjan som det var i mönstret från Ottobre. Sedan blev det utanpå fickor för att få samma tyg som armarna.
Resultat: Storlek 104 passade bra på min lilla skrutt så förmodligen är den tänkt att vara bra mycket tajtare...antar jag. Har dock kommit på att den inte är superpraktisk när man blir akut kissenödig och man är van att ha muddisar som är enkla att ta av själv ;) Vi får helt enkelt öva oss på att hålla oss 10 sek extra ;)

9 kommentarer:

Åsa Tidqvist sa...

jättefin dress! den ser verligen mysig och lekvänlig ut!

Helena sa...

Så mysig! Älskade W-et i rumpan!

Sara sa...

Jätte fin. Känner igen tyget;)

Ida sa...

Gud vilken go!! En sån skulle man ju vilja ha själv! :) och vad "stor" han ser ut Wille! Klippt honom eller så kanske?

WilleBus sa...

Ida; Japp, innan jul blev han en "stor pojke" med kort frisyr... Jag har fortfarande inte kommit över det. Det ska inte hända igen förrän han börjar skolan ;)

Marina sa...

Så fin! Jätte härliga färger.

http://lenalarssons.blogg.se sa...

Fantastisk :)

Ingrid sa...

Jisses, en så söt liten plysch-kille!!! Tycker definitivt att det är snyggare utan midjedelen :)

Helena sa...

Vilken fin mysdräkt! Och W modellar ju som värsta modellen :)

Ja, nu har jag provat på att virka, såg att du också har gjort det. Jag hittade mönster på en uggla och nu virkat färdigt den, ska försöka fota när det är ljust. Det blir så tråkiga bilder annars.

Vad fin vagnen blev efter makeovern med landskapstyget.