2011-01-22

Takvagga



Har idag knåpat ihop en takvagga. Den gamla tvättkorgen har jag fått av en snäll granne och med lite vitt rep så är den nu på plats. Kanske inte så mkt hantverk ;) men jag tror den kommer att användas flitigt.
Har bäddat med den virkade filten som jag påbörjade för ett bra tag sedan men som nu är klar och redo att värma liten bebis. Just nu är det även dubbelt med madrasser så dockan kom ganska högt upp, men tar man bort ett lager så försvinner 10 cm så jag tror det kommer att funka bra de första månanderna.
Den här vaggan kommer att vara extrasäng eftersom vårt sovrum med den andra vaggan som jag visat tidigare, ligger lite avsides i vårt hem.
Så nu är bebisen välkommen och jag har nedräkning ;) Går in i v 38 idag! Tänk vad nära det är ;)

4 kommentarer:

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Spännande... vet ni vad de blir?

WilleBus sa...

Veronica: Nä det får bli en överaskning :)

maja sa...

Snart är ni fyra! Fantastiskt...kram Maja

Åsa Tidqvist sa...

ojoj, nära nu till bebisen! himla fin filt du gjort, imponeras alltid av så stora projekt!