2011-04-14

Köpta kläder

När Bus föddes så ville jag hitta fina kläder till honom men tyckte det var svårt. Pojkkläderna var så tråkiga. Det är en av anledningarna till att han nästan bara har handgjorda kläder av mig. En annan är ju självklart att jag tycker det är väldigt roligt att sy.




Med Mysungen upplever jag något annat. Flickkläder finns det roliga av i butiken! Så orättvis egentligen ;) Sedan hon föddes har hon fått underbara tunikor och klänningar av mina vänner. Roliga modeller, fina tyger och detaljer.




Idag besökte jag Kappahl. Jag har nog aldrig köpt något till mig själv där tidigare... Men deras Vintage Stories är ju underbar. Jag var ju tvungen att köpa den mest bedårande tunika med mamelucker till Mys. Så fina spetsar och band, så många små detajer som jag aldrig orkat knåpa ihop själv. Till på köptet var det 25 % på köpet idag så det kändes riktigt bra ;) Tack för tipset, Carina. Men varför görs det inga pojkkläder i den serien??? Det hade ju varit bedårande.




Det känns som det kommer att bli svårt att låta bli att köpa kläder till henne om det inte trycks väldigt fins tyger så klart... ex Deer som jag blivit kär i ... och det nya klövertyget... tusan också... fast Bus måste ju fortfarande ha snygga kläder ;)




1 kommentar:

Anonym sa...

Då kan Molly och Isa matcha ;)
Kram Maja