2011-04-02

Tack!

Ibland är bloggvärlden alldeles lysnade. Tack för tipsen, jag löste det.


Tyvärr var det en väldigt konstig modell på jacka när Bus väl provade den. Duffelstuk skulle det vara... Har inte gjort den klar med knappar och dylikt eftersom den inte blev som jag tänkt. Fickorna + kragen är i mörkt blå manchester, men det syns dåligt på bilden. Tanken var blå knappar också...


Det såg ut som en tjej jacka när han provade den... Hmmm... Ska prova den på Leia i stället för att se hur den blir då, kanske får pimpa den med röda knappar och någon blomma istället ;)


På galge liknar den mest en clowndräkt...

Om någon undrar så blir långt i från allt man gör bra ;) Men vilja att göra mera trots allt får en att fortsätta.


Måste erkänna att jag föll för frestelsen och köpte 1 m rosa "molntyg". Första tvätten + torktumling gick utan beskymmer. Så nu har jag klippt ut lite andra saker.

Återkommer när det är klara.

2 kommentarer:

Johanna Karlsson sa...

Hej! Kul att du fick ihop jackan till slut! Man får tänka en en del ibörjan när man vändsyr, men efter ngra ggr sitter det skall du se!
Modellen du gjorde ser kanske mest ut som en kavaj, men med rätta knappar och varför inte en bröst- ficka kan den nog bli riktigt tuff!
Ingrid

WilleBus sa...

Ja tror inte att jag kommer att lägga mera energi på den, den får gå i graven trots det fina fodret med prickar ;)