2011-04-13

Tiger






De som träffat Bus det senaste vet att han väldigt ofta är Tiger.


Igår lovade jag att ordna en tigerdräkt till honom. Efter att vi promenerat igenom stadens tygaffärer i ösregn insåg jag att det inte fanns något tigertyg... En besviken Wille fick mutas med kanelbulle för att orka gå hem igen.


Väl hemma kom jag fram till att oranga byxor hade han redan och så fanns det nog en bit orange muddväv från SoS.

En vanlig tröja fick det bli och så tryckte jag några ränder med en schablon som jag klippte till.

Även en mössa gjordes med lite mindre ränder och en tjock svans.


I morse när Wille vaknade var kläderna klara och åkte på med en gång och sedan bar det av till förskolan. Jag antar att fröknarna får lite att stå i idag när de ska tämja den tigern. Han hade bestämt sig för att leka circus ;) ...(Maximum har precis varit på besök ;) )

4 kommentarer:

Unknown sa...

Haha underbart ju!!
Antar att vi får se den lille tigern snart =)
Kram

Fangoria sa...

Gud så söt! =)

yvonne sa...

Härlig tiger

Lina sa...

Vem vill inte ha en sån dräkt??